Perth - de tijd vliegt om - Reisverslag uit Perth, Australië van Pamela Beukers - WaarBenJij.nu Perth - de tijd vliegt om - Reisverslag uit Perth, Australië van Pamela Beukers - WaarBenJij.nu

Perth - de tijd vliegt om

Door: pamela beukers

Blijf op de hoogte en volg Pamela

09 Februari 2013 | Australië, Perth

jeetje wat gaat de tijd snel als je het druk hebt. ondertussen werk gevonden. Ik werk nu bij Skewerz in morley. Dit is een half uurtje van het huis af met de bus. Hier werk ik nu 7 dagen per week dus wel hard werken. Gelukkig is het salaris hier stukken beter dan in nederland. Af en toe een dagje vrij vragen en dan kijken of we iets leuks kunnen doen of gewoon lekker uitrusten en boodschappen doen.

Nu een aantal weken in een huis gezeten met 2 huisgenoten. Helaas zijn deze huisgenoten niet erg gezellig en erg vies. uiteindelijk gestopt met de keuken schoonmaken en nu ruimen ze het eindelijk zelf op. Nu ik aan het werk ben gebruik ik ook de keuken een stuk minder. Op dit moment weer zoeken naar een anders huis want dit huis hebben we tot 20 februari. Daarna hopelijk in een ander huis met schone en gezellige huisgenoten. Op dit moment is het werken en zoeken naar een huis.

Het zelf wonen is wel lekker hier. Samen met vincent wat eten en film kijken. Af en toe naar de bios of lekker naar een restaurantje.

Een paar weken terug al naar Whiteman Wildlifepark geweest. Heerlijk met de bus daar naartoe en vanaf daar was het een stukje lopen naar het park toe. Een route op de kaart bekeken hoe we door het park gingen lopen. Eerst langs mooie vogels gelopen en daarna op naar de kangaroes. Eten pakken uit een vuilnisbak en de kangaroes voeren. Heel mooi om te zien hoe ze gewoon uit je hand eten en ze doen heel voorzichtig. Daarna doorgelopen en nog aantal beesten gezien. Verder in het park ergens naar binnen gelopen en een slang vastgehouden. Voelt heel raar. Eigenlijk net als zo een handtasje waarvan ze zeggen dat die ergens van gemaakt is. Daar doorgelopen nog uilen gezien ( die we dan weer niet mochten vasthouden) en samen met een Wombat op de foto. Normaal gesproken kan je deze nooit van dichtbij zien en oppakken maar omdat deze al vanaf jongs af aan in de dierentuin was kon dat bij deze wel. Deze was door zijn moeder verlaten.

Verder in het park gelopen en daar kon je dan met een koala op de foto. Ze zaten op ooghoogte tussen de takken en je kon er naast staan en zelf foto's maken. dit koste niks extra! Hier aantal foto's gemaakt en we mochten de koala's ook aaien. Heerlijk zacht. Hierbij moesten we wel uitkijken dat we de bladeren niet zouden aanraken. Dit omdat als we die aanraakte zou de geur van ons eraan komen te zitten. Als dit zo was dan zouden ze die bladeren niet meer eten.

Uiteindelijk een heerlijk dagje gehad in het park. Snel weer naar huis want het was bloedheet die dag. Volgens mij rond de 40 graden. S'middags bij het huis in het zwembad gedoken en uiteten geweest.

Nu zijn de dagen een beetje hetzelfde. Werken van ong. half 11 tot half 6 en daarna naar huis en kijken wat ik ga eten. soms nog na het werk gelijk boodschappen doen in het winkelcentrum waar ik ook werk en dan daarna door naar huis. 20 min. in de bus zitten en thuis eten maken. Soms nog even een duik nemen in het zwembad en anders lekker film kijken. Films downloaden dus als jullie nog goede films weten!!!!

Nu beginnen te kijken naar wanneer we hier weg gaan uit perth en wanneer we de tour gaan doen richting Adelaide. Hopen dat Vincent dan met me meegaat maar dat is nog niet zeker. Nu nog een tijdje goed werken en geld verdienen en er rustig over nadenken.

• 09 Februari 2013 - 19:57

Corry:

Hoi Pamela,
    Heb je verslag gelezen hoor en zo te lezen gaat het helemaal goed met je, een baan wat ook belangrijk is voor de centjes dus wat wil je nog meer hè! Een leuke vriend als ik het goed begrijp, dat is het recept voor een leuk en heel ander leven in Australië! Ik zou zeggen geniet verder van alles wat je ( jullie ) nog gaan doen de komende maanden! Lieve groetes en een dikke kus van ons! Chiel en Corry

• 09 Februari 2013 - 21:28

Marianne En Martien Uit Spijkenisse:

Hallo Pamela,

Zo te lezen heb je het nog steeds naar je zin en als dat niet meer zo is dan ga je gewoon weer ergens verder kijken. We vinden het geweldig dat je zo'n reis zo in je eentje verder bent gaan maken.Het land van je vader en die is trots op zijn geboorteland, hij heeft er nog steeds het paspoort van !~
    Veel genieten, af en toe een paar centjes bij elkaar grabbelen want als je eenmaal weer terug bent in nederland dan moet je alles "uit de kast" hebben gehaald.
    Groet van ons en alle goeds marianne en martien.