1 dag wave rock - Reisverslag uit Perth, Australië van Pamela Beukers - WaarBenJij.nu 1 dag wave rock - Reisverslag uit Perth, Australië van Pamela Beukers - WaarBenJij.nu

1 dag wave rock

Door: pamela beukers

Blijf op de hoogte en volg Pamela

06 Juli 2014 | Australië, Perth

veel werken, sparen & plannen. Maar voordat het toch echt zover is eerst nog even naar het zuiden. Op naar Wave Rock.

6 uur opstaan. Jeetje wat vroeg. Zelf als ik 's ochtends werk hoef ik niet zo vroeg op de staan. Maar ja toch maar weer op naar de bus. heel erg koud buiten en de busschauffeur heeft de verwarming op hoog staan. Nee hij kan niet rijden. Binnen 5 minuten ben ik misselijk en sta ik weer buiten. Ik neem de volgende bus wel. Even frisse lucht halen voordat de volgende bus komt. Gelukkig komt de bus vaak. Zo om de 5 minuten. En dat terwijl het in totaal ongeveer een half uur duurt voordat ik in de stad ben.

Eenmaal in de stad maar even een warme choco halen. Ja in nederland hebben we zo eens sneeuw maar het voelt toch wel erg koud hier. Gelukkig gister al opgezocht waar mijn ophaalpunt is. Dus rustig aan lopen, 7 uur komt de bus aan. Naam genoteerd en voucher in de hand.

De bus is groot en in totaal zijn er ongeveer 20 personen die vandaag mee gaan. Voornamelijk ouderen en aziatische mensen. 1 vrouw uit duitsland en 1 uit queensland en dan heb je zo een beetje alles. Maar in iedergeval niet een crappy bus met stoelen waar je net niet lekker op zit.

na iedereen opgehaald te hebben op naar York. York was het eerste dorpje dat gesticht werd door de engelsen. Begin 1800. een paar straten en huisjes. Het werd meer binnenlands gesticht voor de landbouw en dat is ook wel te zien. Die paar straten en huisjes maar als je daar doorheen bent dan veel weilanden en alles is plat. Je kan ook wel zien dat de engelsen hier waren. Voor het postkantoor staan 2 rode telefooncellen. Kijk dat valt dan wel weer op! Hier een half uur gebleven en toen weer door richting Wave Rock

onderweg stoppen we bij een hondenkerkhof. Hier met alle weilanden zijn honden de beste vriend. Achter in de truck en gaan. Maar dit hondenkerkhof is ook echt in de middle of nowhere. allemaal land en dan 1 snelweg. En dan oppeens een hondenkerkhof en dan weer kilometers niks. Er zijn nog best een aantal graven voor iets waar geen huizen te bekennen zijn.

Lang hoeven we daar niet te blijven. Ja toch echt door naar wave rock. Eerst lunchen bij een restaurant aan de rand van Wave Rock. Rijst met kip en salade. Kijk dat is mooi meegenomen. (gratis!!!!)
achter het restaurant hebben ze een klein wildlifepark gemaakt. Dus een paar koala's, kangaroe's en heel erg veel mooie vogels. die heel veel lawaai kunnen maken.

Een half uur later door naar wave rock. Erg ver van het restaurant is het niet. 2 min rijden en we zijn er alweer. Gelukkig hebben we een uur de tijd bij Wave rock. Het is ongeveer 100 meter lang en het ziet er ook echt uit als een golf. Als een skateboard halfpipe omhoog proberen te komen maar erg ver komt niemand. Wel veel mooie kleuren en met het zonnetje erbij heerlijk weer.

Net achter wave rock, een klein stukje door de bomen is een trap naar boven waardoor je boven op wave rock kan gaan staan. Je kan daar erg ver kijken en wave rock lijkt eigenlijk wel het enige hoge dat er is. Voor de rest alleen maar weilanden. Een hele wandeling maken daar boven en dan weer terug naar beneden. Nog een paar foto's van de duizenden die ik altijd maak en dan weer verder.

Op naar Mulkas cave. Dit is ongeveer een half uur bij Wave Rock vandaan. Het verhaal is dat een aboriginal vrouw en een man die niet bij elkaar mochten van de stam toch een relatie hadden. Ze kregen samen een kind en die noemden ze Mulkas. Mulkas was blind en in plaats van ogen had hij 2 kruizen. Doordat Mulkas blind was kon hij niet mee jagen en eten halen voor de aborignal stam.

Na een tijdje was Mulkas het zat dat hij nooit kon helpen en wilde voor zichzelf zorgen. Hij ging weg van zijn stam en ging op zichzelf (wonen). In een grot die hij had gevonden leefde hij. Doordat hij blind was, was het zoeken naar eten nog altijd moeilijker. Al snel at hij kinderen van andere stammen om te overleven. Zodra zijn moeder dit hoorde ging zij Mulkas opzoeken. Mulkas was zo veranderd dat hij niet luisterde naar zijn moeder. Hij at haar ook op. Hij voelde zich daarna zo schuldig dat hij weg ging op naar het zuiden.

De Aboriginal stam hoorde ervan en haalde z'n beste krijgers en spoorzoekers bij elkaar en zochten naar Mulkas. Ongeveer 150 kilometer ten zuiden van de grot vonden ze hem en vermoorde hem. Zijn lichaam werd aan de dieren overgelaten. Hij verdiende het niet om te worden begraven.

De grot zelf is vrij klein, Overal in de grot zijn ook nu nog handafdrukken te zien van Mulkas die alles aanraakte aangezien hij niet kon zien.

Zo ongeveer 5 minuten in de grot geweest en toen weer terug richting Perth. 5 uur rijden is het makkelijk. Onderweg nog een snelle tussenstop voor een high tea en dan weer rijden. Helaas werd ik op de terugweg toch weer misselijk in de bus. Dan maar helemaal vooraan in de bus zitten en gewoon de weg blijven volgen. Gelukkig hielp dit en tot Perth toch lekker daar blijven zitten. Ongeveer 10 uur thuis. Super mooie, leuke dag gehad en nu weer volop aan de gang.

Kijk uit naar reacties!!! Leuk als de lezers iets willen schrijven :).

• 06 Juli 2014 - 14:05

Pap:

Hoi Pamela, mooi verhaal weer. Jammer dat je misselijk werd in de bus. Misschien is het leuk om er ook wat foto's in te zetten!

Doei. Xxx

• 06 Juli 2014 - 16:08

Mam:

Lang rijden he voor zo'n mooie wave, maar wel de moeite waard! Ik vraag me af of het verhaal van Mulkas waar is, anders leuk verzonnen!
    xxx

• 07 Juli 2014 - 08:41

Corry:

Hoi Pam,

Leuk en mooi verhaal Pamela, leuk om weer even iets van je te horen en lezen.
    Lieve groetjes, Corry xxx