Geraldton - monkey mia - Reisverslag uit Monkey Mia, Australië van Pamela Beukers - WaarBenJij.nu Geraldton - monkey mia - Reisverslag uit Monkey Mia, Australië van Pamela Beukers - WaarBenJij.nu

Geraldton - monkey mia

Door: Pamela Beukers

Blijf op de hoogte en volg Pamela

28 September 2014 | Australië, Monkey Mia

Dus na alle pech achter elkaar gehad te hebben rijden we door naar Kalbarri National Park. Het is een heel stuk rechtdoor en er staan amper bomen. Richting Nature's window gereden en bij de ingang van het park is de omgeving nog steeds hetzelfde. Alles rechtdoor en saai. Bij de ingang staat een automaat. 12 dollar entree. dit zou dan voor een half uur zijn want ondertussen was het ook al wat later in de middag. Mama had tussendoor nog gereden en zodra de richtingaanwijzer aan moest gingen eerst de ruitewissers en daarna pas de richtingaanwijzer. Ja alles zit natuurlijk aan de (verkeerde) kant.

dus doorgereden in het park. een offroad weg en was ik even blij dat pap reed. De ene hobbel na de andere en met een campertje eroverheen racen. Na een kwartier is het landschap nog steeds hetzelfde. Alleen de weg veranderd elke seconde aangezien het allemaal zand is. als we richting de parkeerplaats rijden zien we een kangaroo weghoppen van de parkeerplaats af richting de bush bush. auto geparkeerd en nog een klein stukje lopen. Als we bij het uitkijkpunt aankomen blijkt dat we bovenop een heuvel staan. Als we naar beneden kijken een riviertje en daarnaast heel veel bomen. Ook veel rotsen die recht naar beneden afgeschuurd zijn. De rotsen zijn allemaal een mooie kleur rood met soms een zwarte ertussen.

Na een aantal foto's en even van het uitzicht genoten te hebben terug naar de auto en verder kalbarri in gereden. dit keer naar Nature's Window. Hier ook weer een klein stukje lopen en dan sta je tussen de rotsen weer bij een prachtig landschap. De rode stenen om je heen en dan die ene blauw/groene rivier die als een soort boog in de kloof loopt. Om de rivier heen allemaal struiken en bomen en na de lijn van bomen een muur van rood steen. Wij staan dus bovenop een van die stenen. maar bij nature's window is er in het midden een stuk uit waardoor je er als een raam doorheen kan kijken. Het is als een plaatje op een anzichtkaart.

De volgende dag doorgereden naar monkey mia en helaas het was slecht weer. Wel lekker even in een hot tub gezeten en gewoon genoten van onze tijd uit de auto.

De dag erna was het tijd om de dolfijnen te gaan bekijken. Om 8 uur 's ochtends staan we met z'n alle bij t strandopgang om te wachten tot we het strand op mogen komen. We staan zelf nog niet op het strand maar 1 dolfijn komt al kijken en is maar een paar meter van het strand af.

Even later worden we uitgenodigd om het strand op te komen. schoenen uit en we lopen met z'n alle het water in. Er worden een paar dingen uitgelegd en met de verrekijker het water afzoeken of er nog meer dolfijnen komen. Na een half uur komen er nog 8 dolfijnen aan zwemmen. We lopen allemaal het water uit en de vis wordt tervoorschijn gehaald. De mensen van het park staan nog steeds in het water ongeveer 2 meter voor ons en zoeken mensen uit die dan de vis aan de dolfijnen mogen geven. Helaas worden wij niet uitgezocht maar het is prachtig om te zien dat de dolfijnen gewoon 2 meter bij je vandaan zijn terwijl je op het strand staat.

De dolfijnen krijgen maar 500 gram vis aangezien ze wel willen dat de dolfijnen zelf ook nog naar vis gaan zoeken en dus niet lui worden. Het is dus ook vrij snel afgelopen en zodra we onze schoenen weer aan hebben en in de auto stappen om dan richting quobba blow holes te rijden. In de auto nog even doorkletsen over de dolfijnen en weer een prachtige dag gehad.

• 01 November 2014 - 20:12

Corry Van Deene:

Hoi Pamela,

Wat een belevenis he, geweldig leuk om te lezen hoor!
    Heb ook al het een en ander van Jaq en Edwin gehoord, geweldige vakantie geweest!

Lieve groetjes, Corry xxx

• 02 November 2014 - 10:25

Anneke Nijman:

Hoi Pamela,

Mooi verhaal hoor , leuk om te lezen.
    Geniet nog maar verder en pas op jezelf.

Lieve groet Anneke en de mannen