de eerste paar weken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pamela Beukers - WaarBenJij.nu de eerste paar weken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pamela Beukers - WaarBenJij.nu

de eerste paar weken

Door: Pamela Beukers

Blijf op de hoogte en volg Pamela

11 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Vandaag voor de 1e keer regen overdag. de laatste keren dat het regende was het 's avonds dus toen was het niet erg. ook erg koud vandaag dus alles waar ik normaal geen tijd voor heb ben ik nu aan het doen. In de eerste paar weken in OZ een australisch telefoonnummer geregeld en een bankrekening. Sydney in geweest om het opera house te bekijken en veel rondgelopen. the botanical gardens in geweest en daarna weer alleen terug met de bus naar Avalon naar Michael, Ali, Lucy en Lola.

Veel wandelingen met Ali gedaan rondom Avalon. Veel dingen die je kan bekijken en veel wandelpaden. De stranden zijn hier allemaal nog mooier dan die in Nederland. Aantal mooie foto's gemaakt en ook weer een aantal verwijderd want ik maak er toch echt teveel vind ik zelf. Een van de eerste dagen bij Avalon een wandeling gemaakt richting Palm Beach en een stuk van het bos daar was een tijd geleden afgebrand. Op dit stuk grond zijn verschillende bomen weer aan het groeien. Je ziet dan zegmaar het onderste gedeelte van een palmboom van ong. 30 cm en daarna een stuk groen zoals de bladeren van een boom. Ziet er heel apart uit want alles eromheen is zwart en dan zie je daar groene stompjes tussen staan.

Later mijn eerste geld verdient met een avond oppassen bij een vriendin van Ali. Zij ging met haar man uit eten en ik oppassen op de kinderen. Iets minder dat 1 van de kinderen die avond ziek werd maar voor de rest niks aan de hand. Wel mooi 120 dollar verdient met 1 avond terwijl we 20 dollar hadden afgesproken. Ik dacht ow ok was verbaast maar ja als ik dit iedere avond doe ben ik aan het eind van het jaar miljonair. helaas gaat dat dan weer niet iedere avond.

De volgende dag naar patonga gegaan. Met de ferry heen samen met michael, ali en kids en de fam. waarvan ik die dag ervoor had opgepast. heerlijk op het strand gezeten, gezwommen en lunch daar gehad. Die duurde erg lang niet alleen omdat het druk was maar ook omdat er erg veel te kletsen was.

Ook nog naar west head geweest en daar thé basin track gelopen. Dit gaat een klein stukje het national park van sydney in en daarna moet je verder lopen. Het stuk ernaartoe was niet zo ver. Uiteindelijk kwam je bij rotsen aan die aboriginals gegraveerd hadden. Dit hebben ze gedaan door in de zon te gaan staan en iemand anders graveerde dan de schaduw over in de rosten. Zo hebben ze alle tekeningen daar gemaakt. Niet alleen van mensen maar ook van kangaroes en andere dieren.

De week daarna veel familie bezocht en verbleven bij verschillende familieleden. Heerlijk meatpies gegeten wat nog altijd het lekkerste australische eten is hier.

Afgelopen weekend ben ik met Michael, Ali en kids naar seals rock gegaan om te kamperen. De vrijdag dat we heen gingen was het al 35 graden. gelukkig airco in de auto want het was echt bloedheet. Eenmaal daar lekker aan het strand gezeten en om 5 uur hout gesprokkeld voor het avondeten. Alles bij de tent neergelegd. Na het eten van een pizza een nieuw toetje voor kampeerders. Een banaan opensnijden, chocola er in stoppen en dan inpakken in aluminium folie. Deze leg je dan in het vuur en dan heb je een heerlijk toetje.

De volgende dag wezen wandelen met het hele koppel. Tijdens de wandeling wilde dolfijnen gespot :):) veel foto's ervan proberen te maken maar springen deden ze niet. helaas. maar toch goede foto's en veel te zien. blijven toch prachtige dieren. Na de lunch wilde niemand ergens heen of iets gaan doen. Veel te moe van het wandelen. Dus Ali en ik gingen met de auto de omgeving verkennen. Over de wegen heen die je eigenlijk geen weg kan noemen want het zijn allemaal stenen en geen asfalt. maar toch leuk. Het leek af en toe wel een beetje op de wegen die je in films ziet als er iets ergs gaat gebeuren als er 2 meiden in een auto zitten rond te rijden. Heel veel gelachen ook omdat het navigatiesysteem in de auto het niet goed deed. We kwamen overal behalve op de plaats van bestemming. Onderweg wel wilde kangaroes gespot en een filmpje gemaakt want ze liepen gewoon over de weg heen.

Bordjes ook tegengekomen met kijk uit voor overstekend wild en alles. ook nog gezocht naar koala's maar die kwamen we die dag niet tegen.

Op de camping achter onze tent was een dingo nest. toch wel gevaarlijk want die vallen je dus gewoon aan als je rent op de camping. Wel mooi om te zien want die dingo's hadden 3 of 4 jonkies.

Nu weer terug in sydney wachtend op mijn nederlandse paspoort die ik niet meegenomen heb. beetje teveel aan mijn hoofd denk ik voordat ik weg ging. Daarna ga ik door richting melbourne. Tot mijn verbazing duurt het maar 1 dag om daar te komen. (11 uur) Daar Theresa bezoeken en dan daarna richting Perth om Vincent te bezoeken en te gaan werken. Nog even wachten en dan gaan we weer :)

  • 12 Oktober 2012 - 18:04

    Anneke Nijman:

    Hoi pamela,
    wat ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal doet. Voor jou wel heel fijn dat je zo met de familie op kan trekken. Is in het begin toch wel makkelijk denk ik.
    Vooral als je evengoed af en toe iets kan verdienen.
    Geniet maar lekker van het mooie weer daar , dat is nu in Nederland weer even over. Het was met de kermis nog prachtig weer, maar nu is het echt herfst.
    Heel veel plezier en succes met alles wat je meemaakt, we blijven je volgen.
    groetjes uit Egmond Richard Jeffrey Yorick en Anneke

  • 13 Oktober 2012 - 01:02

    Pamela Beukers:

    Hoi,

    Wat leuk dat jullie dit ook lezen! Het is inderdaad lekker om met familie te zijn. scheelt ook weer veel in de kosten :). gister was het maar 9 graden maar vandaag weer warmer. terwijl het vorige week al 35 graden was.. laat de zomer maar komen!!

    Groetjes uit Sydney

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pamela

Actief sinds 31 Aug. 2012
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 7188

Voorgaande reizen:

15 September 2012 - 15 September 2013

Australie 2012/2013/2014

Landen bezocht: